GOLDEN® | OPEN acrylverf — los

Deze acrylverf droogt langzaam en blijft extra lang open, zodat je langer door kunt werken. Op je palet drogen je kleuren niet zo snel uit. Dat langzame drogen geeft je bovendien allerlei creatieve opties, zoals sommige olieverf- en druktechnieken. Meer
inclusief 21% BTW (6% BTW voor boeken) .
415
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Zinc white
380
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Titanium white
135
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
C.P. Cadmium yellow primrose
007
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 9
Bismuth vanadate yellow
190
pg 3
Hansa yellow medium
191
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Hansa yellow opaque
009
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Benzimidazolone yellow light
008
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Benzimidazolone yellow medium
130
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
C.P. Cadmium yellow medium
225
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 6
Nickel azo yellow
455
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Indian yellow hue
280
pg 7
Quinacridone burnt orange
110
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
C.P. Cadmium yellow dark
147
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 6
Diarylide yellow
070
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 8
C.P. Cadmium orange
276
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 8
Pyrrole orange
090
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 9
C.P. Cadmium red light
210
half dekkend
zeer goede lichtechtheid
pg 5
Naphthol red light
277
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 8
Pyrrole red
100
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 9
C.P. Cadmium red medium
080
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 9
C.P. Cadmium red dark
278
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 8
Pyrrole red dark
220
half dekkend
zeer goede lichtechtheid
pg 5
Naphthol red medium
310
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 6
Quinacridone red
450
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Alizarin crimson hue
252
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Permanent maroon
305
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Quinacridone magenta
290
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Quinacridone crimson
253
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Permanent violet dark
401
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Ultramarine violet
150
half transparant
zeer goede lichtechtheid
pg 6
Dioxazine purple
400
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 2
Ultramarine blue
566
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 2
Light ultramarine blue
140
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 8
Cobalt blue
050
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Cerulean blue chromium
005
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Anthraquinone blue
460
half transparant
zeer goede lichtechtheid
pg 4
Prussian blue hue
260
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Phthalo blue red shade
255
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Phthalo blue green shade
457
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Manganese blue hue
145
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Cobalt teal
577
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Light phtalo blue
144
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 8
Cobalt turquoise
369
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Teal
270
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Phthalo green blue shade
469
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Viridian green hue
275
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Phthalo green yellow shade
250
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Permanent green light
142
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Cobalt green
195
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Jenkins green
461
half transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Sap green hue
468
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Terre verte hue
061
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Chromium oxide green dark
060
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Chromium oxide green
170
half transparant
zeer goede lichtechtheid
pg 7
Green gold
371
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Titan green pale
370
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Titan buff
459
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 2
Naples yellow hue
407
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Yellow ochre
410
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Yellow oxide
386
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Transparent yellow iron oxide
340
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Raw Sienna
302
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 4
Azo gold
576
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Titan Mars Pale
202
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Mars yellow
385
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Transparent red iron oxide
360
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Red oxide
405
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Violet oxide
020
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Burnt Sienna
383
transparant
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Transparent brown iron oxide
030
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Burnt umber
350
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Raw umber
462
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 3
Van Dyke brown hue
040
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Carbon black
010
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
Bone black
240
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 2
Paynes grey
445
dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 1
N5 Neutral grey
486
half dekkend
zeer goede lichtechtheid
pg 4
Iridescent pearl fine
487
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 5
Iridescent silver fine
484
half dekkend
zeer goede lichtechtheid
pg 6
Iridescent gold fine
480
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Iridescent bright gold fine
481
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Iridescent bronze fine
482
half dekkend
uitstekende lichtechtheid
pg 7
Iridescent copper fine

Legende

half transparant half transparant transparant transparant half dekkend half dekkend dekkend dekkend uitstekende lichtechtheid uitstekende lichtechtheid zeer goede lichtechtheid zeer goede lichtechtheid pg Prijsgroep

Acrylverf droogt snel. Maar déze hooggepigmenteerde OPEN acrylverf van GOLDEN® droogt langzaam en blijft extra lang open, zodat je langer door kunt werken — dat werkt wel zo rustig! En op je palet drogen je kleuren niet zo snel uit — dat spaart je verf!

TIP! Dat langzame drogen geeft je bovendien allerlei creatieve opties, die meestal niet mogelijk zijn met acrylverf. Bijvoorbeeld sommige traditionele olieverftechnieken, zoals nat-in-nat technieken en subtiele kleurovergangen. Je kunt deze verf ook decoratief gebruiken op muren en meubels — denk aan faux marbre, trompe-l’oeil & faux bois. Deze verf is trouwens iets soepeler en minder stijf dan de HEAVY BODY acrylverf van GOLDEN®. Gecombineerd met het langzame drogen, maakt dat 'm ook geschikt voor druktechnieken, zoals mono-print en zeefdruk.

En natuurlijk zijn de kleuren — zoals je van GOLDEN® gewend bent — volkomen lichtecht.

De productspecificaties van de OPEN acrylverf van GOLDEN®:

  • hooggepigmenteerd
  • 100% zuivere acrylemulsie
  • langzaam drogend — blijft extra lang open
  • iets soepelere viscositeit dan HEAVY BODY acrylverf
  • waterverdunbaar
  • lichtecht

TIP! Met de OPEN mediums & additieven kun je het volume van je verf extreem vermeerderen én kun je je verf extreem dun opgebrengen, zonder aan kleurkracht in te boeten.

The ongoing conversation...

In de jaren ’30 werd Sam Golden partner in Bocour Artist Colours, de verfwinkel van z’n oom Leonard Bocour op 15th Street, Manhattan (New York), waar ze handmade olieverf maakten. De winkel werd een legendarische hangout voor kunstenaars zoals Barnett Newman, Mark Rothko, Willem de Kooning, Jackson Pollock, Helen Frankenthaler en Jack Levine — to name but a few... Ze praatten er uitgebreid over hun projecten & experimenten. Deze ongoing conversation over verf zou tientallen jaren duren.

Tijdens één van die bezoekjes kreeg Sam een honingachtige kunsthars van een kunstenaar, met de vraag of daar verf van gemaakt kon worden. Zo ontstonden — na veel trail and error — de eerste acrylverfen: Magna, en wat later Aquatec.

Na z'n pensionering bij Bocour Artist Colours verhuisde Sam naar het boculische New Berlin, om z’n tijd golvend en vissend door te brengen. Dat werd ie echter al snel beu. Z’n antwoord? Going to the barn to make paint for friends! Sam was 67, het was juni 1980 — het begin van GOLDEN®.

En nog steeds ontwikkelt GOLDEN® samen met internationale kunstenaars nieuwe producten voor nieuwe toepassingen — the conversation is still ongoing!

Prijs per tube cq. pot.

Producten op de pagina 509 van de algemene catalogus.
Klanten kochten tevens deze producten
Een beoordeling schrijven
Er zijn nog geen beoordelingen voor dit product.
Close menu